Skip to main content Skip to footer

Indsigelse

Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager korttransaktioner på din konto, du ikke kan genkende, hvis dit kort er anvendt to gange til samme betaling eller du ikke har modtaget varer eller services, som du har købt med dit kort.

Du kan gøre indsigelse i følgende tilfælde:

  • du ikke kender til beløbet, der er trukket
  • du kender ikke den forretning der trækker beløbet
  • beløbet er større end det du har aftalt med forretningen, du har handlet med
  • du har ikke modtaget den vare, du har bestilt
  • du har modtaget en forkert vare
  • du har ikke modtaget pengene i pengeautomaten

Har du selv fortaget købet
Hvis du selv har foretaget købet, skal du først forsøge at løse problemet med den forretning eller hjemmeside, du har handlet med, før der kan gøres indsigelse. Hvis du ikke finder en løsning med forretningen inden for 2-4 uger, skal du gøre indsigelse straks.

Er dit kort blevet misbrugt eller stjålet
Her skal du straks sørge for at dit kort bliver spærret (se mere her) og det skal anmeldes det til politiet. Du skal sørg for at få et journalnr. hos politiet

Når du har købt en vare på nettet, gælder disse indsigelsesregler

Dine muligheder afhænger af, hvilket betalingskort du har anvendt. Du kan nedenfor se hvilke muligheder du har for at foretage indsigelse

Oversigt over dine muligheder for ved fjernsalg at få tilbageført en betaling foretaget med dit Dankort Klik her

Oversigt over dine muligheder for ved fjernsalg at få tilbageført en betaling, der er gennemført med Visa-delen af dit VISA/Dankort

klik her

Oversigt over dine muligheder for ved fjernsalg at få tilbageført en betaling, der er gennemført med MasterCard,

Klik her

Vil du vide mere

Tag en snak med din rådgiver om hvordan vi bedst kan hjælpe dig!